Policist Pavle, na pomoč!


Igra je namenjena učencem kot uvod v pojem algoritem ter stremi k doseganju nekaterih ciljev, ki so predhodniki ciljev iz učne vsebine algoritmi.

Igra je zmagala na mednarodnem tekmovanju iz snovanja in izdelave izobraževalnih računalniških iger (ECGBL - European Conference on Games Based Learning), ki je potekalo oktobra 2022 v okviru 16. evropske konference o učenju z igrami v Lizboni. Poleg večine evropskih držav so bili tekmovalci tudi iz ZDA, Brazilije, Japonske, Tajvana in Singapurja, ki so na tem področju med vodilnimi.

O IGRI

AVTORJI

Igro so v okviru predmeta Z IKT podprta učna gradiva izdelale študentke UL Pedagoške fakultete, smer matematika - računalništvo: Kaja Ferenc, Alja Herga in Sabina Širca.
Grafično podobo igre so poleg omenjenih študentk Pedagoške fakultete izdelale študenke UL Naravoslovnotehniške fakultete, smer oblikovanje: Lorena Baš, Pika Štefančič in Ines Karažija.

VSEBINA IGRE

Igra učence na zabaven način uvaja v pojem algoritmi.
Glavni junak igre je policist Pavle, ki pomaga drugim prebivalcem rešiti njihove težave. Igra je narejena v obliki risanke, v kateri igralec policistu pomaga oziroma rešuje težave, ki jih mora rešiti policist Pavle. Igra vključuje tri scene, kjer so skriti učni cilji, preostale tri naloge pa služijo za zabavo. Glede na uspešnost reševanja šerif policistu Pavletu podeli značke. Na koncu igre šerif glede na zbrano število značk policistu Pavletu podeli naziv. Bolje kot mu je šlo, višji naziv dobi.

Igra je namenjena učencem druge triade devetletne osnovne šole. Najbolj primerna je za učence četrtega razreda, tik pred obravnavo učne teme algoritmi. Igro lahko igrajo tudi mlajši učenci, saj ne zahteva nobenega posebnega predznanja. Igro lahko uporabimo v osnovni šoli pri neobveznem izbirnem predmetu Računalništvo ali pa pri računalniškem krožku.

UČNI CILJI

  • Učenec sledi razčlenjenemu navodilu, sestavljenemu iz vsakdanjih elementov, ki ga pripravi nekdo drug.
  • Učenec sledi navodilu, ki ga pripravi nekdo drug.
  • Učenec sestavi navodilo, ki reši določen problem.

NAVODILA ZA IGRANJE

NAVODILA ZA UČITELJE
Igra predstavlja uvod v učno temo algoritmi. Učenci preko raznolikih in zanimivih primerov, ki jih rešuje policist Pavle, sledijo že napisanim navodilom ali pa sestavijo svoje navodilo, da rešijo problem. Učenci za igranje ne potrebujejo predznanja. Igra se igra približno 20 minut, če jo učenec odigra od začetka do konca in probleme reši v prvem poskusu. Prisotnost učitelja pri igranju ni obvezna, saj so vsa navodila, kako igrati igro, natančno napisana v igri. Prav tako zgodba, ki povezuje igro v celoto, doda igri neko dodano vrednost, da jo vsak lahko doživi sam. Učitelj mora paziti le, da je med igranjem v razredu vzpostavljena tišina, saj je med pogovori kar nekaj besedila, ki ga mora učenec zbrano prebrati, da lahko ujame celotno zgodbo. Po končani igri lahko učitelj z učenci vzpostavi pogovor o tem, kaj so se v igri naučili in njihova opažanja poveže z učno temo algoritmi.

NAVODILA ZA UČENCE
Glavni junak te igre je policist Pavle in to je njegov prvi teden na policijski postaji. Učenčeva naloga je, da pomaga Pavletu pri reševanju problemov. Z igranjem učenec zbira značke, na koncu pa se bori za čim višji policijski naziv.
Navodila za učence so podana med samim potekom igre, in sicer pred vsakim nivojem. Ob morebitnih nejasnostih lahko vprašajo učitelja. Igro igrajo z miško in tipkovnico, njihova glavna naloga pa je, da sledijo navodilom in rešijo problem ali pa, da sestavijo navodila, ki bodo rešila problem. Igranje poteka individualno, na koncu lahko primerjajo svoje rezultate in se pogovarjajo o igri.

NAVODILA ZA VZDRŽEVANJE
Računalniška igra je shranjena v formatu .exe, kar nam omogoča, da igro lahko igramo na katerem koli računalniku. Igra ne potrebuje nobenega posebnega vzdrževanja. Spreminjanje in vzdrževanje igre bo potekalo po začetnemu testiranju, kjer se bodo popravljale morebitne napake in dodajale kakšne posodobitve.