Moderna hiša


Igra je učencem v pomoč pri usvajanju znanja o računalniških omrežjih. Učenec se v igri nauči vzpostaviti omrežje z internetom.

O IGRI

AVTORJI

Igro so v okviru predmeta Z IKT podprta učna gradiva izdelali študentje UL Pedagoške fakultete, smer računalništvo z vezavami: Špela Frantar, Mojca Mirnik in Anton Dimic,
grafično podobo igre sta izdelala študenta UL Naravoslovnotehniške fakultete, smer oblikovanje: Nuša Glavič in Maj Eržen Ambrož.

VSEBINA IGRE

V igri, bi si igralec (Sara ali Mihec) rad ogledal film s svojim prijateljem/prijateljico. Ampak, da si bosta lahko ogledala film, morata rešiti oz. premagati nekaj ovir. Prijatelja morata pri vstopu v prijateljevi hišo izbrati varno geslo, nato morata sestaviti potrebne komponente (računalnik, modem, elektrika, tiskalnik, utp kabel,…). Da bosta lahko vzpostavila omrežje, pa bosta morala še poiskati listke z http in ip napotki. Če v zadostnem času prideta in povežeta televizor z omrežje in to naredita še na varen način, si lahko ogledata film, drugače se igra konča in jo moramo začeti igrati od začetka.

Igra je namenjena osnovnošolcem in sicer učencem tretje triade devetletne osnovne šole oz. natančneje učencem 8. in 9. razreda. Ker je naša tema igre računalniška omrežja, je sama igra tudi primerna za 1. letnik srednje šole. Igra je lahko uporabna tako za učenje nove snovi, kot tudi za utrjevanje znanja ter ponovitev snovi. Učenec za igranje igre ne potrebuje posebnega predzadnja, saj igra učenca s pomočjo navodil in povratnih informacij vodi skozi igro. Namen igre je predvsem vzpostavitev omrežja z internetom ter njegova uporaba.

UČNI CILJI

  • Učenci poznajo osnovne komponente računalništva.
  • Učenci znajo vzpostaviti omrežje z internetom in poznajo njegovo uporabo.
  • Učenci razumejo IP naslavljanje.

NAVODILA ZA IGRANJE

Za igranje je potrebna osnovna računalniška oprema: računalnik, zaslon, tipkovnica in miška. Uporaba tipkovnice in miške sta potrebni, saj z uporabo miške pobiraš elemente in igraš mini podigre. Tipkovnico pa potrebuješ, za premikanje po posameznem prostoru in premikanje med sobami. Na začetku si lahko izbereš glavnega igralca, bodisi Saro ali Miha. Potem pa jima pomagaš reševati probleme na tematiko varne povezave računalnika z internetnim omrežjem. Če želiš igro prekiniti pritisni na znak za pavzo. V kolikor potrebuješ dodatne informacije ali želiš igro igrati od začetka pritisni gumb nazaj na meni, drugače pa gumb nazaj na igro.

NAVODILA ZA UČITELJE
Učitelj naj bi pred igranjem igre že izvedel učno uro, kako je sestavljen računalnik, kako uspešno vzpostavimo povezavo in kaj za vse to potrebujemo. Pred samim igranjem igre, naj učitelj ne izda poteka igre, saj je igra zamišljena kot soba pobega, katero morajo učenci rešiti sami. Lahko jim pove, da v igri nastopata dva karakterja, Sara in Miha, ter da se pred igranjem sami odločijo, kateri lik bodo igrali. Pomembno je, da skupaj prenesejo in zaženejo igro, poudari na začetnem meniju gumb o navodilih. S tem bi pomagal učencem da ne bodo med igranjem izgubljali časa z nepotrebnim iskanjem pomoči. Opomni jih tudi, da je branje dialogov pomembno, saj se mogoče v njih skriva tudi kakšen namig. Po koncu igranja, ko vsi uspešno odigrajo igro, pa naj bi potekal pogovor o tem kaj in kako so odigrali, kaj jim je delalo težave, kje se jim je zataknilo. Skupaj bi ponovili potek skozi igro, da bi izluščili pomembne informacije, ki jim bodo prav prišle v vsakdanjem življenju.
Lahko pa bi igro uporabili za spoznavanje nove snovi. Učitelj bi učencem pred igro povedal oz. namignil, katere snovi bodo spoznali med igranjem igre ( npr. Spoznali bodo varna gesla, vzpostavitev omrežja). Po koncu igranja pa bi učitelj skupaj z učenci strnil pomembne stvari, ki so si jih učenci zapomnili ali naučili iz igre.

NAVODILA ZA UČENCE
Učenci dobijo pred sabo didaktično igro, kjer se jim pove, da bodo uporabili svoje obstoječe znanje za odkrivanje in reševanje problemov, ter s tem to znanje utrdili in nadgradili. Igra deluje po principu sobe pobega, tako da pazljivo, kaj vse je treba narediti, da se lahko pomikamo iz sobe v sobo. Vsi koraki so pomembni, od začetka do konca igre. Igra poteka individualno, lahko pa po koncu primerjajo, kdo je porabil več časa za reševanje, kdo je moral igro ponoviti ter kdo je igro rešil v prvem poskusu uspešno. Ob koncu, lahko podajo učenci tudi predloge za izboljšavo.

NAVODILA ZA NAMESTITEV
Računalniška igra je shranjena v formatu .exe. To pomeni, da se jo lahko namesti na katerikoli računalnik , ki deluje na sistemu Windows in pri tem ni potrebno namestiti nobenega drugega programa. Tudi za zagon igre ne potrebujete nobenega posebnega programa ampak igro zaženete z dvojnim klikom na ikono ter ime igre. Preden pa pričnete s samim igranjem bodite pozorni, da v izbirnem oknu (ki se vam pojavi) pod možnostjo Screen izberete primerno dimenzijo.