Izzivi in priložnosti za inovativne oblike poučevanja in učenja z uporabo IKT
V okviru projektov so visokošolski učitelji in sodelavci v pedagoških študijskih programih razvijali in implementirali inovativne didaktične pristope za aktivne, na študente usmerjene oblike učenja z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije, izdelali interaktivna večpredstavna učna gradiva in uporabili z IKT podprta učna okolja za sodelovalno učenje.
Na konferenci bodo vabljeni eksperti, v projektu sodelujoči visokošolski učitelji in sodelavci ter drugi strokovnjaki z vseh treh univerz predstavili strokovna izhodišča za omenjene aktivnosti, primere dobrih praks v pilotnh izvedbah posodobljenih študijskih predmetov v pedagoških študijskih programih ter priporočila za zagotavljanje strokovne podpore učiteljem in za opremljenost šol z IKT, učitelji in vzgojitelji pa svoje primere dobrih praks v osnovnih in srednjih šolah ter vrtcih.
Konferenca bo omogočila predstavitev rezultatov dela na omenjenih projektih v obliki strokovnih izhodišč za uporabo inovativnih didaktičnih pristopov, priporočil glede uporabe IKT in kakovostnih večpredstavnih interaktivnih učnih gradiv ter izmenjavo izkušenj in predstavitev primerov dobrih praks v pedagoškem delu na univerzah in v šolah.
Izzivi in priložnosti za inovativne oblike poučevanja in učenja z uporabo IKT
Odgovorili smo na nekaj najbolj pogosto postavljanih vprašanj v okviru zaključne konference "Izzivi in priložnosti za inovativne oblike poučevanja in učenja z uporabo IKT"
Okvirni program, povzetki še pridejo
ČAS | PROGRAM | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
8.00 - 9.00 | Registracija | ||||||
9.00 - 9.30 | Pozdravni nagovori (predstavnik MIZŠ, predstavniki vodstva univerz) | ||||||
9.30 - 12.00 | Plenarna predavanja vabljenih tujih predavateljev: Mart Laanpere, University of Tallinn, Digital competence models for students and teachers Markus Ebner, Graz University of Technology. Learning Analytics Klaus Miesenberger, Johannes Kepler Universitat Linz, IKT v UDL |
||||||
12.00 - 12.30 | Odmor | ||||||
12.30 - 14.00 | SEKCIJA A / 1. del Moderatorka: Sonja Rutar( Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta) |
SEKCIJA B / 1. del Moderatorka: Alenka Lipovec (Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta) |
SEKCIJA C / 1. del Moderator: Matej Majerič (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport) |
SEKCIJA Č / 1. del Moderatorka: Mateja Ploj Virtič (Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko) |
SEKCIJA D / 1. del Moderator: Sonja Čotar Konrad (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta) |
SEKCIJA E / 1. del Moderator: Dejan Hozjan (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta) |
SEKCIJA F / 1. del Moderatorka: Blažka Muller Pograjc |
Digitalno pripovedovanje zgodb pri pouku zgodovine v osnovni šoli (OŠ Belokranjskega odreda Semič) |
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije na zgodnjih stopnjah osnovnošolskega izobraževanja Alenka Lipovec (Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta) Manja Podgoršek (Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta in OŠ Hruševec Šentjur) |
Razstava na zaslonu Lea Cebe Podržaj (OŠ Sostro) |
Uporaba programa za 3D modeliranje SketchUp pri pouku Tehnike in tehnologije Kosta Dolenc, Mateja Ploj Virtič (Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko) |
Uporaba digitalne mikroskopije pri pouku Iztok Tomažič, Jelka Strgar (Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta) |
Izdelava in uporaba dijaških aplikacij, ki temeljijo na virtualni/obogateni resničnosti Uroš Ocepek (Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje) |
Predstavitev ključnih ugotovitev projekta IKT v PŠP UL Vesna Ferk Savec (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) Predstavitev ključnih ugotovitev projekta UM Marjan Krašna (Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta), Igor Pesek (Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko) Predstavitev ključnih ugotovitev projekta UP (predavatelj) Projekt Tomo: storitev za zagotavljanje sprotnega odziva pri poučevanju programiranja Matija Lokar, Matija Pretnar (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za matematiko in fiziko) IKT soba pobega Igor Pesek (Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko), Bojan Musil, Marjan Krašna, Smiljana Gartner (Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta) NAPOJ za skupnost učiteljev računalništva in informatike (Opolnomočenje učiteljev) Matija Lokar (Univerza v LJubljani, Fakulteta za matematiko in fiziko), Andrej Brodnik (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za računalništvo in informatiko), Rok Capuder (FAMNIT Zavod 404) |
|
Inovativne oblike učenja in poučevanje - mapiranje pravljice Zlata ptica Milena Mileva Blažić (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Ustvarjanje animiranega filma kot priložnost za medpredmetno povezovanje učnih vsebin Maruša Matjaž, Špela Mlakar, Tajda Pikl, Nika Jenko (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Analiza učinka sistematične uporabe IKT v procesu poučevanja plavanja pri študentih Fakultete za šport na razvoj njihovih IKT kompetenc Matej Majerič, Jernej Kapus (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport) |
3D tiskalnik in njegova uporaba v osnovni šoli Andreja Ravšelj (OŠ heroja Janeza Hribarja Stari trg pri Ložu) |
Spletno virtualno učno gradivo za učenje o spolno prenosljivih boleznih Stana Kovač Hace (SŠ Zagorje), Suzana Mikelj, Uroš Ocepek (Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje) |
Izzivi dela z velikimi skupinami študentov Viktorija Florjančič (Univerza na Primorskem, Fakulteta za management) |
||
Pametni telefoni in digitalne kooperativne platforme pri pouku tujega jezika Brigita Kacjan, Saša Jazbec (Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta) |
Spodbujanje notranje motivacije za učenje s pomočjo igrifikacije Jan Žitnik (Ekonomska šola Ljubljana) |
Učinki uvajanja IKT v učenje in poučevanje ter problematika tovrstnih evalvacij Janez Drobnič (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta) |
Elektronska vadnica in preverjanje znanja iz verjetnostnega računa na visokošolskem nivoju Boštjan Kuzman (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Tablica kot motivacijski pripomoček pri naravoslovju Darja Bremec (OŠ Belokranjskega odreda Semič) |
Formativno spremljanje in vrednotenje napredka učečih se z uporabo digitalne tehnologije Špela Frantar (Gimnazija Bežigrad) |
||
Učitelj sam svoj mojster e-gradiv Mateja Ivanuša (OŠ Kozara Nova Gorica) |
Analiza pedagoških digitalnih kompetenc pri učiteljih razrednega pouka Tine Pajk (OŠ Muta) |
IKT pri športu da in zakaj mogoče tudi ne? Luka Leitinger (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Poučevanje matematike z uporabo IKT, za slepe učence Anja Ponikvar (Center IRIS) |
Sodelovalno učenje študentov na primeru spremljanja poteka učne ure kemije ob uporabi spletne sodelovalne aplikacije Edmodo Katarina Senta Wissiak Grm (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Primerjava študijskih rezultatov pri uporabi klasičnega in interaktivnega 3D učnega gradiva strokovnega področja tiskarskih postopkov Simona Perovšek, Deja Muck, Helena Gabrijelčič Tomc (Univerza v Ljubljani, Naravoslovnotehniška fakulteta) |
||
Razvijanje bralne motivacije v angleščini kot tujem jeziku preko prostovoljnega branja spletnih gradiv Anja Pirih (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta) |
Stališča bodočih učiteljev in vzgojiteljev do rabe IKT pri njihovem študiju in bodočem delu Mojca Žefran (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta) |
Uporaba in pomen informacijsko-komunikacijske tehnologije v procesu didaktičnega usposabljanja bodočih učiteljev glasbe Branka Rotar Pance, Tina Bohak (Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo) |
Matematika v spletni učilnici Urška Valenčič (OŠ Jelšane) |
Razvoj in uporaba interaktivnih učnih pristopov na doktorskem študiju varstvo okolja Univerze v Ljubljani Andreja Žgajnar Gotvajn (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo), Franc Lobnik Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta), Matjaž Lobnik (Piktorama produkcija) |
Fenomen digitalnih domorodcev: Stanje in alternative na ravni osnovnošolskega izobraževanja Tanja Oblak Črnič (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede), Katja Koren Ošljak projekt Europe Code Week) |
||
"Učilnica, velika kot svet" ali "Zakaj MOOCam" Veronika Rot Gabrovec (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta) |
Uporaba »delavnice« v Moodle spletni učilnici za vrstniško ocenjevanje NIka Golob (Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta) |
Šola v wikijih Miran Hladnik (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta) |
Razvoj gradiva za kombinirano učenje pri izvajanju predavanj in kliničnih vaj pri predmetu odprti učni sistemi v tehniki Janez Jamšek, David Rihtaršič (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Razvijanje digitalne kompetence pri naravoslovnih predmetih Andreja Špernjak (Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko), Andrej Šorgo (Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko) |
Učenje in poučevanje z micro:biti Andrej Peklar (Šolski center Krško-Sevnica) |
||
14.00 - 15.30 | Kosilo | ||||||
15.00 - 15.30 |
Predstavitve plakatov
- Pouk vsebin kulturne dediščine podprt z IKT Polona Jančič, Vlasta Hus (Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta) - Umetnostna zgodovina za likovne pedagoge: med konvencionalnim in IKT? Janez Balažič (Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta) - Moodle in bodoči učitelji Tomaž Bratina (Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta) - Preverjanje znanja na daljavo Petra Valenčič (OŠ Toneta Tomšiča Knežak) - Učenje jezika ter aktivna in odgovorna raba spleta 2.0 skozi timsko prevajanje Wikipedije iz slovenščine v japonščino Kristina Hmeljak Sangawa, Noriaki Sangawa (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta) - Glasovalni sistem Mentimeter pri pouku fizike za študente prvega letnika razrednega pouka Jerneja Pavlin (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) - Uporaba IKT pri delu sodobnega Učitelja plavanja Jernej Kapus, Matej Majerič (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport) - E-zvezek, zdaj pa nimam več izgovora Petra Krivc (OŠ Lovrenc na Pohorju) - Timsko poučevanje na univerzitetnem študiju: elektronska učilnica kot podpora za učinkovito delo Nada Žnidaršič, Polona Mrak, Jasna Štrus (Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta) - Formativno spremljanje ob podpori IKT Ana Logar (OŠ Metlika) - Od kamišibaja k animaciji Ana Gorše (OŠ Loka Črnomelj) |
||||||
15.30 - 16.30 | SEKCIJA A / 2. del Moderatorka: Veronika Rot Gabrovec (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta) |
SEKCIJA B / 2. del Moderatorka: Nika Golob (Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta) |
SEKCIJA C / 2. del Moderatorka: Branka Rotar Pance (Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo) |
SEKCIJA Č / 2. del Moderator: Boštjan Kuzman (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
SEKCIJA D / 2. del Moderatorka: Ana Logar (OŠ Metlika) |
SEKCIJA E / 2. del Moderator: Tomaž Bratina (Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta) |
SEKCIJA F / 2. del Moderatorka: Blažka Muller Pograjc |
Vključevanje principov UDL v proces poučevanja ob podpori IKT Eneja Baloh, Andreja Klančar (OŠ Lucija) |
Stališča bodočih učiteljev do rabe IKT v osnovni šoli Silva Bratož (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta) |
IKT – most med fakultetnimi in osnovnošolskim dokazovanjem v matematiki Zlatan Magajna, Adrijana Mastnak (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Vpeljava sodobnih tehnologij v pouk Tehnike in tehnologije Mateja Ploj Virtič, Kosta Dolenc (Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko) |
Percepcija učencev o vodenem eksperimentalno-raziskovalnem delu ob uporabi IKT s strani bodočih učiteljev kemije Špela Hrast, Vesna Ferk Savec (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Digitalno pripovedovanje zgodb za razvoj digitalnih kompetenc študentov Irena Nančovksa Šerbec, Alenka Žerovnik (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Okrogla miza o uporabi IKT v vzgojno-izobraževalni vertikali in zagotavljanju trajnosti Sodelujoči UL (predlog: Jože Rugelj, Matej Urbančič, Marko Radovan, Janez Bešter, Rok Žurbi) Sodelujoči UM (predlog ??) Sodelujoči UP (predlog ??) |
|
Uporaba pametnih telefonov pri pouku nemščine kot neobveznega tujega jezika Karmen Ivančič (OŠ Mladika Ptuj) |
Sistem za izdelavo, razpoznavo in oceno pisnih testov Samo Penič, Miha Fošnarič, Aleš Berkopec (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko) |
Učinek uporabe IKT pri praktikumu predmetu Plavanje 2 na razvoj kompetenc za poučevanje plavanja Jernej Kapus, Matej Majerič (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport) |
Učni model za spodbujanje inovativnosti v okviru kliničnih vaj tehniškega izobraževanja Veronika Šuligoj, Janez Jamšek (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Razvijanje kompetenc bodočih učiteljev za didaktično uporabo IKT pri pouku kemije Ana Logar (OŠ Metlika), Vesna Ferk Savec (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
Uporaba IKT orodij na katedri za informacijsko in grafično tehnologijo Helena Gabrijelčič Tomc, Urška Stankovič Elesini, Deja Muck, Bojana Boh Podgornik, Danica Dolničar, Jure Ahtik (Univerza v Ljubljani, Naravoslovnotehniška fakulteta) |
||
Utrjevanje snovi s pomočjo pametnih telefonov – primer kvizov Kahoot Mojca Belak (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta) |
Spletna aplikacija za avtomatsko oceno kompleksnosti besedila Tadej Škvorc (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za računalništvo in informatiko in Institut Jožef Stefan), Simon Krek (Institut Jožef Stefan), Marko Robnik-Šikonja (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za računalništvo in informatiko) |
Didaktični vidiki uporabe tabličnih računalnikov pri poučevanju Eva Zmazek, Blaž Zmazek (Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko) |
Formativno spremljanje in IKT Sara Toure (OŠ Lovrenc na Pohorju) |
Vloga ravnatelja pri vključevanju IKT v vzgojno izobraževalni process Eneja Baloh (OŠ Lucija) |
Inovativni model integriranega mentorstva v medijski produkciji Miha Jambrek (Srednja Medijska in Grafična Šola Ljubljana) |
||
Spretno v spletno: jezikovni viri za p(r)oučevanje spletne slovenščine Janes Darja Fišer (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta in Inštitut Jožef Štefan) |
Uporaba IKT v procesu sodelovanja s starši skozi perspektive študentov UP PEF Marko Gavriloski, Jurka Lepičnik Vodopivec (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta) |
Uporaba IKT pri praktikumu predmetu Plavanje 2 vpliva odnos študentov do njene uporabe v praksi Jernej Kapus, Matej Majerič (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport) |
Racionalne funkcije, Desmos in pouk matematike Miha Simončič (Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje) |
Spodbujanje aktivnega učenja in preverjanja znanja ob podpori IKT Andreja Klančar (OŠ Lucija) |
Fizično računalništvo za učenje računalništva Irena Nančovska Šerbec, Špela Cerar (Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta) |
||
16.30 - 17.00 | Umetniško vizualno-glasbeni zaključek |
Tallin University, Estonia
Johannes Kepler University Linz (JKU), Austria
Graz University of Technology, Austria
Izbirate lahko med dvemi možnostmi sodelovanja na koferenci:
pridružite se nam lahko kot udeleženec ali kot aktivni udeleženec s povzetkom prispevka (plakat ali/in sekcijsko predavanje).
Udeleženci, ki bodo na konferenci aktivno sodelovali, bodo v primeru zapolnitve vseh mest pri prijavi imeli prednost.
Vsi aktivni udeleženci, ki bodo predstavljali referat, bodo prejeli potrdilo o aktivni udeležbi na konferenci, ki se točkuje po Pravilniku o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive (Ur. l. RS, št. 54/2002 in dopolnitve).
Izzivi in priložnosti za inovativne oblike poučevanja in učenja z uporabo IKT
HOTEL BERNARDIN, PORTOROŽ
Kontaktna oseba:
Mira Metljak, UL PEF
e-naslov: mira.metljak@pef.uni-lj.si
Telefonska številka: 01 589 23 53